пʼятницю, 27 березня 2020 р.


27. 03. 2020

Шановні учні! Виконані завдання надсилайте на електронну пошту:

tatareva1992@gmail.com

Група 03-19

Тема: Автобіографізм новели «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму.
Д/з. Виконати завдання для самоперевірки. Прочитати новелу «Valse mélancolique» («Меланхолійний вальс»).
Опрацювати с. 150 -151 за посиланням: https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-slonovska-2018-stand.pdf


Рік написання «Іmpromtu phantasie»: 1894.
Жанр: новела (сама авторка визначила як нарис).
Літературний рід: проза
Тема: Зображення дівчинки, а згодом дівчини духовно чистої і від цього сильної.
 Ідея: Зображення духовної чистоти як найбільшої людської сили.
Проблематика твору “Фантазія-експромт”: У творі порушено декілька проблем:
  • сили фізичної і духовної (епізод з упійманням коня);
  • сили і слабкості людської душі;
  • чутливості людської душі до мистецтва (епізод, у якому героїня вперше чує мелодію “Фантазія-експромт).
Головні герої твору “Фантазія-експромт”: Головна героїня (без імені). Стройник, що налагоджував фортеп’ян.
Сюжет твору “Фантазія-експромт”: Експозиція. Розповідь авторки про героїню. Зав’язка. Маленька героїня упіймала коня, що зірвався з прив’язі. Розвиток дії. Розповідь про те, як переїжджий стройник налагоджував фортепіано у її родичів. Кульмінація. Виконання стройником “Фантазії-експромт” Шопена, сльози маленької героїні. Стройник бере з героїні обіцянку грати цю мелодію тільки тоді, коли стане зовсім дорослою, після двадцятиріччя. Розв’язка. Героїня подорослішала, але так і не навчилась грати на фортепіано. Зате, коли вона чує музику, то “готова вмирати. Стаю тоді божевільно-відважна, стаю велика, погорджуюча, любляча… Що й залежить на мені, коли лиш музику чую!..”. Твір Ольги Кобилянської “Фантазія-експромт” надзвичайно ніжний і сильний водночас. Авторка наділяє героїню власними рисами: ніжністю, відвагою, чутливістю, силою духу. У творі яскраво представлені особливості буковинської говірки: опісля, доперва, стройник, фортеп’ян, яко, се, причім, завстидалась, скулена, вулії та ін.

Група 03-19

Тема: Новела «Valse mélancolique» («Меланхолійний вальс»). Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі.

Д/з. Опрацювати с. 159-161 (https://portfel.info/load/10_klas/ukrajinska_literatura/borzenko_2018_rik_profilnij_riven/151-1-0-25837) . Виконати завдання для самоперевірки № 1-8 (с. 162)

            За жанром «Valse mélancolique»   музична новела. В ній основними засобами розкриття психології персонажів є музичні образи й музичні переживання. Використовуючи їх, Кобилянська створює образ естета, творчої, духовно-багатої особистості. Такими персонажами у творі є жінки.
Кобилянська перша в українській літературі зобразила типи жінок-інтелігенток, які є аристократками духу, мають високу мету у житті, прагнуть удосконалити свою особистість, убираючи в душу світові культурні надбання. Це жінки європейського типу.
Провідною темою новели є музика, мистецтво та їх вплив на людину, а також доля талановитого митця.
У творі представлено три артистичні натури Ганни, Марти та Софії. Вони різні за характером, але їх об’єднує любов до краси, прагнення до гармонії, фізичної та духовної досконалості.
Художній аналіз їхніх думок та почуттів становить основний зміст твору. Героїні твору — сильні, вольові, самодостатні, горді та незалежні жінки, що прагнуть утвердитися в чоловічому світі. Вони не бояться лишитися незаміжніми, адже шукають щастя насамперед у собі. Мистецтво задовольняє їх запити.
Судячи з назви, новела «Valse melancolique», що в перекладі означає «меланхолійний вальс», має бути присвячена «мистецькій» темі. Але музика стала для О. Кобилянської лише приводом до роздумів про проблему жіночого щастя.
Безпосереднім поштовхом до написання новели стали її непрості особисті стосунки з О. Маковеєм. Про автобіографічність твору сама письменниця в листі до нього в 1898 р. писала: «Прочиталисьте “Valse melanc.” і знаєте історію мого життя. Се моя історія. Більше не кажу нічого». Чи здогадувався він, на що так недвозначно натякала письменниця? Напевне, так. Можливо, навіть відчував докори сумління за її розбите кохання, адже першим твором, який підготував до друку на посаді редактора «Літературно-наукового вісника», була саме новела «Valse melancolique». Але, як справжній митець, власну життєву драму О. Кобилянська змогла узагальнити до осмислення долі значної частини українського жіноцтва того часу.

Група 03-19

Тема: Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь. Глибокий психологізм твору як новаторство О. Кобилянської.

Д/з. Опрацювати с. 150-155. Виконати завдання для самоперевірки «Діалог із текстом» № 106

Група 02-19
Тема: Урок мовленнєвого розвитку. Усне переказування найбільш разючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору.

Д/з. Виконати завдання на с. 144 (№ 1-8, 10) за посиланням: https://portfel.info/load/10_klas/ukrajinska_literatura/borzenko_2018_rik_profilnij_riven/151-1-0-25837

Група 02-19

Тема: Ольга Кобилянська. Життя і творчість. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху). Її проза – зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї.
Д/з.» . Опрацювати с. 150-155 за підручником Українська література. О. Слоньовська, Н. Мафтин, Н. Вівчарик 
Прочитати новелу «Іmpromtu phantasie Кобилянської.

Перегляньте презентацію та випишіть основні відомості про письменницю. https://ua-books.com.ua/prezentaciyi/15326-zhyttya-i-tvorchist-olgy-kobylyanskoyi-16983


Група 02-19

Тема: Автобіографізм новели «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму.

Д/з. Виконати завдання для самоперевірки. Прочитати новелу «Valse mélancolique» («Меланхолійний вальс»).
Опрацювати с. 150 -151 за посиланням: https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-slonovska-2018-stand.pdf

Рік написання «Іmpromtu phantasie»: 1894.
Жанр: новела (сама авторка визначила як нарис).
Літературний рід: проза
Тема: Зображення дівчинки, а згодом дівчини духовно чистої і від цього сильної.
 Ідея: Зображення духовної чистоти як найбільшої людської сили.
Проблематика твору “Фантазія-експромт”: У творі порушено декілька проблем:
  • сили фізичної і духовної (епізод з упійманням коня);
  • сили і слабкості людської душі;
  • чутливості людської душі до мистецтва (епізод, у якому героїня вперше чує мелодію “Фантазія-експромт).
Головні герої твору “Фантазія-експромт”: Головна героїня (без імені). Стройник, що налагоджував фортеп’ян.
Сюжет твору “Фантазія-експромт”: Експозиція. Розповідь авторки про героїню. Зав’язка. Маленька героїня упіймала коня, що зірвався з прив’язі. Розвиток дії. Розповідь про те, як переїжджий стройник налагоджував фортепіано у її родичів. Кульмінація. Виконання стройником “Фантазії-експромт” Шопена, сльози маленької героїні. Стройник бере з героїні обіцянку грати цю мелодію тільки тоді, коли стане зовсім дорослою, після двадцятиріччя. Розв’язка. Героїня подорослішала, але так і не навчилась грати на фортепіано. Зате, коли вона чує музику, то “готова вмирати. Стаю тоді божевільно-відважна, стаю велика, погорджуюча, любляча… Що й залежить на мені, коли лиш музику чую!..”. Твір Ольги Кобилянської “Фантазія-експромт” надзвичайно ніжний і сильний водночас. Авторка наділяє героїню власними рисами: ніжністю, відвагою, чутливістю, силою духу. У творі яскраво представлені особливості буковинської говірки: опісля, доперва, стройник, фортеп’ян, яко, се, причім, завстидалась, скулена, вулії та ін.

Група 02-17

Тема: Контрольна тестова робота.  Синтаксис. Пунктуація

Д/з. Виконайте завдання

ВАРІАНТ І
Завдання 1-6 мають лише один правильний варіант відповіді (6 б.)
1. Укажіть рядок, де всі сполучення слів — словосполучення.
А Дзвін шабель, моя Україна, сонцем осяяна;
Б пісня солов’їна, синь гаїв, шепіт і зітхання;
В міниться і лине, снишся мені, на воді;
Г у радості, голубе небо, хмари пливуть.
2. Укажіть рядок зі словосполученням, побудованим на основі узгодження.
А Допомагати батькам, полоти картоплю, мріяти про поїздку;
Б волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;
В місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;
Г книжкова полиця, весела хата, довга дорога.
3. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним дієслівним присудком.
А Стежка вузенька.
Б Цілий каскад водоспадів можна побачити на річках Пістинці, Яремчі .
В Високе синє небо в лісі здавалося ще дальшим і недоступнішим.
Г Наша історія — це історія віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем (М. Горинь).
4. Позначити рядок з односкладним реченням.
А  Хто не знає грабельок звичайних з родини геранієвих? (А. Давидов).
Б  Темна ніч сповила спорожніле місто (В. Мірошніченко).
В  Багато слів написано пером. (Л. Костенко).
Г  Вороний не вагається, скаче прямо на Всеволода (Д. Міщенко).
5. Укажіть речення зі зворотним порядком слів.
А Густо-пречисто висипали зорі на небі.
Б Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки.
В Осінь на землю тихенько спускається.
Г Відшуміло вже літо, і осінь прийшла.
6. Через дефіс пишуться всі прикладки в рядку:
A озеро/Світязь, гора/Говерла, народи/брати;
Б сон/трава, Москва/ріка, поет/романтик;
B сніжинки/пушинки, трава/деревій, фільм/»Земля»;        
Г жук/короїд, твір/опис, собака/вівчарка.
У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою (3 б.)
7. Установіть відповідність між словосполученнями і їхніми видами за способом вираження головного слова.
1
дієслівні
А
Працювати з батьком, радіти за неї,
тричі повторити.
2
іменні
3
прислівникові
Б
Дуже голосно, недалеко від школи,
угорі над головою.
В
Хтось із учнів, сумлінно працювати,
здатний працювати.
Г
Затишна галявина, посивілий степ,
життєрадісна молодь.
8. Установіть відповідність між односкладними простими реченнями і їх типами.
1 узагальнено-особове
2 неозначено-особове
3 означено-особове
А Сьогодні пишуть диктант. (М. Стельмах)
Б Треба бути щедрим і вимогливим до себе (О. Довженко)
В Бережіть час — його за гроші не купиш. (Нар. творч)
Г Пливу човником… (О. Копиленко)
9. Виконайте синтаксичний розбір речень (3 б.)
Десь тополі дзвенять у небі України. (П. Перебийніс)
Любіть Україну всім серцем своїм і всіми своїми ділами! (В. Сосюра)

ВАРІАНТ ІІ
Завдання 1-6 мають лише один правильний варіант відповіді (6 б.)
1. Укажіть рядок, де нема словосполучень.
А Світлі ріки, менш уважний, ліс шумів;
Б воркування горлиць, дуби крислаті, прилітає осінь;
В цикання дроздів, буду малювати, бережи природу;
Г до школи, вечір і ранок, молодь відпочиває.
2. Укажіть, у якому рядку у всіх словосполученнях зв’язок керування.
А Передбачати погоду, пливти до берега, любити Батьківщину;
Б сидіти на стільці, швидко бігли, рання весна;
В написаний лист, присів відпочити, доручити справу;
Г берег річки, тяжко від задухи, прогулянка верхи.
3. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним присудком.
А Рід князів Острозьких був відомий з давніх-давен.
Б Стежечка вив'юнилася до велетенського кряжистого дуба на чистій галяві.
В Уже стояла пополудня пора.
Г По синіх водах небес плив місяць.
4. Укажіть односкладне називне речення.
А Нема на що подивитись. (Т. Шевченко)
Б Люблю тебе, високе наше небо. (І. Нехода)
В І щуку кинули — у річку. (Л. Глібов)
Г Ось вулиця, будинок і квартира. (М. Рильський)
5. Укажіть речення зі зворотним порядком слів.
А Мирослава впала на ноги, не пускаючи своєї зброї.
Б Лось стояв між деревами недалеко від просіки...
В Сергій ішов вулицею поволі.
Г Хтось берізоньку високу ранив на обочині, покотились краплі соку в трави потолочені.
6. Окремо пишуться всі прикладки в рядку:
A козак/нетяга, мати/героїня, риба/щука;    
Б пісня/дума, співець/Перебендя, озеро/Байкал;
B сердега/Ярема, гори/Карпати, птах/орел;  
Г дівчина/красуня, місто/Тбілісі, дуб/велетень.
У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою (3 б.)
7. Установіть відповідність між словосполученнями та їхніми видами за способом вираження головного слова.
1
дієслівні
А
Бажання працювати, любов до батьківщини, ковдра з вовни.
2
іменникові
3
прислівникові
Б
Трохи повільно, надзвичайно сумлінно, лежати внизу.
В
Прочитати братові, плакати тихо, співати з усіма.
Г
Комусь із нас, зупинитися під Харковом, керувати фірмою.
8. Установіть відповідність між односкладними простими реченнями і їх типами.
1 безособове
2 неозначено-особове
3 означено-особове
А Дивлюсь і думаю про вірші. (Л. Костенко)
Б Настав сірий, морозний ранок. (О. Довженко)
В Хати хитало течією. (О. Довженко)
Г Ударили у дзвін, народу сповістивши перемогу. (Л. Забашта)
9. Виконайте синтаксичний розбір речень (3 б.)
Гримнуло ближче, загуркотіло й покотилось у небі. (С. Васильченко)
У розчинене вікно пливуть медові пахощі розквітлих акацій. (П. Колесник)


Немає коментарів:

Дописати коментар

19. 05. 2020 Шановні учні! Виконані завдання надсилайте на електронну пошту: tatareva1992@gmail.com Група 04-17 Тема: У...