понеділок, 23 березня 2020 р.


23. 03.2020


Шановні учні! Виконані завдання надсилайте на електронну пошту:

tatareva1992@gmail.com

Група 02-19
Тема: Повторення та узагальнення вивченого.
Д/з. виконати завдання для самоперевірки з теми «Титан духу і думки» з підручника («Українська література» О. Борзенко) на с. 121-122

Група 02-19
Тема: Модерна українська проза. Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націєтворчі процеси. Основні риси українського прозового модернізму (О. Кобилянська, М. Коцюбинський, В. Стефаник, В. Винниченко). «Нова школа» у прозі.

Д/з. Опрацювати с. 118-124.
Ознайомитися з презентацією за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-rozvitok-ukra-nsko-literaturi-10-h-rokiv-hh-stolittya-7058.html




Група 03-17

Тема: Контрольний диктант
Д\з. Виконати завдання на с. 221 № 469-473 письмово.(Українська мова. 11 клас. Заболотний О., Заболотний В.).

ВИКОНАЙТЕ АУДІОДИКТАНТ «ПЕРЛИНИ ЗАКАРПАТТЯ» ЗА ПОСИЛАННЯМ:


Група 04-19
Тема: Урок виразного читання. Виразне читання уривка з новели «Valse mélancolique».
Д/з. Виконати завдання № 9-11 на с. 162 (Українська література, 10 клас. Борзенко О.).


Група 04-19
Тема:Контрольна робота. Творчість М. Коцюбинського, О. Кобилянської
Д/з. Повторити вивчений матеріал з теми.
                                                       
  І варіант
   (1 – 6 запитання по 0,5 бала)
1. У творчості М. Коцюбинського наявні характерні риси модерністської течії:
   а) імпресіонізму;
   б) експресіонізму;
   в) неокласицизму;
   г) неоромантизму.
2. Країною, де народилася О. Кобилянська, на теперішній час є:
   а) Угорщина;
   б) Німеччина;
   в) Болгарія;
   г) Румунія.
3. Найбільш влучним визначенням ідеї повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих
   предків» є:
   а) показ життя гуцулів;
   б) засудження бездуховності життя, гімн чистим взаєминам між людьми;
   в) осуд кохання в ранньому віці;
   г) гімн працелюбним людям.
4. Улюбленим композитором О. Кобилянської був:
   а) Ф. Шопен;
   б) М. Лисенко;
   в) Й. Штраус;
   г) Й. Бах;
   д) Ф.-А. Моцарт.
5. «Я» героя у творі М. Коцюбинського «Intermezzo» розкривається:
   а) через портретну характеристику;
   б) через характеристику іншими персонажами;
   в) через авторську характеристику;
   г) у внутрішньому монолозі героя;
   д) у діалогах з іншими персонажами.
6. Провідні мотиви новел О. Кобилянської «Меланхолійний вальс», «Фантазія-  експромт»:
а) громадська і політична діяльність жінки;
б) краса вільної душі, аристократизм духу, глибокий психологізм;
в) призначення поета й поезії, мужність героїнь;
г) трагічна доля жінки, що бореться за майбутнє дітей;
д) любов до рідної землі.

   (7 – 10 запитання по 1 балу)
7. Про якого персонажа повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків» йдеться
   в наведеному фрагменті: «Тепер він мав коло чого ходити. Не був жадний багат –
   ства  -  не на те гуцул жив на світі, - саме плекання маржинки сповняло радістю
   серце. Як дитина для мами – такою була для нього худібка» ?
8. Поясніть, чому про оповідачку авторка пише, що вона «стала лише половиною тим, чим обіцювала стати дитиною...» (О. Кобилянська «Фантазія-експромт»)
9. Визначте особливості новел М. Коцюбинського (на прикладі  «Intermezzo»).
10. Поясніть таку художню деталь у творі О. Кобилянської «Меланхолійний вальс»: Софія носила красиву нижню білизну й водночас мало звертала увагу на свій зовнішній вигляд. Як ця художня деталь характеризує героїню?


11. Укажіть назву твору, фрагмент якого наведено, та його автора. Визначте худож –
   ньо-виражальні засоби, використані в ньому: «Часто негура заставала вівці в по-
   лонині. У густій мряці, білій, як молоко, все пропадало: небо, гори, ліси, пастухи…
   Вівці сивим туманом котились попід ногами, а далі пропадали й вони…» . (2 бали)


12. Виконайте одне із завдань. (3 бали)
   1) Як ви вважаєте, чи зазнав Іван духовної смерті після загибелі Марічки? Якщо
   так, то в чому вона виявлялась? (за повістю М. Коцюбинського «Тіні забутих
   предків»).
   2) Поміркуйте, чому герой твору М. Коцюбинського «Intermezzo» вимушений
   був повертатися до землі, «одягненої в камінь і залізо» ?
   3) Напишіть невеличке есе на тему: «Емансипантка у творах О. Кобилянської: яка вона?»
  
                                                                           


                                                               ІІ варіант  
   (1 – 6 запитання по 0,5 бала)
1. За жанром «Intermezzo» М. Коцюбинського:
   а) оповідання;
   б) новела;
   в) поема;
   г) етюд.
2. Ім’я О. Кобилянської присвоєно:
   а) Чернівецькому театру;
   б) Полтавському університету;
   в) Житомирській школі;
   г) Харківській обласній дитячій бібліотеці.
3. У якій місцевості України відбуваються події повісті М. Коцюбинського «Тіні
   забутих предків» :
   а) на Київщині;
   б) на Поділлі;
   в) на Харківщині;
   г)  у Карпатах.
4. О. Кобилянська активно розвивала в українській літературі тему:
   а) влади землі над людиною; 
   б) становище освіченої, культурної жінки в суспільстві;
   в) проблеми взаємин інтелігенції та селянства;
   г) життя буковинських селян;
   д)  відновлення прав української мови на Буковині.
5. У який момент душевного відпочинку герой твору М. Коцюбинського «Inter –
   mezzo» зрозумів своє основне покликання – служити народові:
   а) коли тікав від «залізної руки города»;
   б) коли після приїзду до пункту призначення почув голос зозулі;
   в) коли насолоджувався музикою степу;
   г) коли побачив хмарку в небі;
   д) коли зустрів мужика і той розповів митцеві про свої біди.
6. Епізод з тріснутою струною в новелі О. Кобилянської «Меланхолійний вальс» є:
   а) експозицією;
   б) зав’язкою;
   в) розвитком дії;
   г) кульмінацією;
   д) розв’язкою.

   (7 – 10 запитання по 1балу)
7. «Ниви у червні» - дійова особа твору…(назва та автор)
8. Доведіть, що «Фантазія-експромт» О. Кобилянської – автобіографічний твір.
9. Укажіть персонаж твору М. Коцюбинського «Тіні забутих предків» за його ха –
   рактеристикою: «Худий, зчорнілий,  багато старший од своїх літ, але спокійний.
   Оповідав, що пастушив на угорському боці. Ще рік отак походив, а відтак оже –
   нився. Треба ж було ґаздувати». 
10. Дайте визначення новели, вказавши її найхарактерніші ознаки.


11. Хто із героїнь твору О. Кобилянської «Меланхолійний вальс» вам найбільше сподобався?  Відповідь обґрунтуйте. (2 бали)


12. Виконайте одне із завдань. (3 бали)
   1) Як назва твору М. Коцюбинського «Intermezzo» пов’язана зі змістом?
   2) У чому, на вашу думку, символічність поминального обряду на Гуцульщині  (за
   повістю М. Коцюбинського « Тіні забутих предків» ? Як ви розумієте слова із тво-
   ру (сцена поминання Івана) : «В піднятому кутику вуст немов застрягло гірке
   міркування: що наше життя? Як блиск на небі, як  черешні цвіт…»  ?
   3) Напишіть невеличке есе на тему: «Емансипантка у творах О. Кобилянської: яка
   вона?»

  
                                                     

Група 04-19
Тема: Повторення і узагальнення вивченого. Підсумковий урок
Д/з. Виконайте завдання для самоперевірки на с. 235-236 «Повторюємо та узагальнюємо» (Українська література, 10 клас. Борзенко О.).

Група 02-19
Тема: Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду. Жанр новели у творчості М. Коцюбинського. Еволюція художньої свідомості: від просвітницьких орієнтацій і реалізму до модернізму. Значення стильового новаторства М. Коцюбинського для української  літератури.

Д/з. Опрацювати с. 118-126 (Українська література, 10 клас. Слоньовська  О.)
Ознайомтеся з презентацією:



ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО МИХАЙЛА КОЦЮБИНСЬКОГО
2. Його називали Сонцепоклонником і соняшником, адже найбільше письменник любив сонце, квіти і дітей. Він служив звичайним клерком у статистичному відділі Чернігівської управи, а на роботу ходив з обов'язковою квіткою в бутоньєрці.

3. Він знав дев'ять мов - три слов'янські: українська, російська, польська; три романські: французька, італійська, румунська; і три східні: татарську, турецьку та циганську.
4. Коцюбинський заслужив почесне місце в ряді найоригінальніших українських письменників. Він урізноманітнив літературу багатогранними напрямами, в тому числі модернізмом. Саме його творчість вперше в українській літературі включила імпресіонізм, глибокий психологізм, елементи експресіонізму, неореалізм та інші.

5. На Коцюбинського-імпресіоніста і чудового представника психологізму неабиякий вплив також надали Нечуй-Левицький, Панас Мирний, Гі де Мопассан, Чехов, шведські письменники і ряд інших помітних літераторів.

6. Проблеми сучасної йому інтелігенції Коцюбинський зміг відобразити по-новому. Він вперше заявив, що невдачі інтелігенції багато в чому пов'язані зі страхом. Страх як психологічне явище представляв для Коцюбинського особливий інтерес. Цей інтерес знайшов відображення в безсмертному творінні - казці "Хо". Надалі психологічний аналіз у творчості Коцюбинського стає все ширше і глибше, в повній формі відображається в таких шедеврах, як: "Лялечка", "Поєдинок", "Цвіт яблоні".

7. Коцюбинський любив словотворчість і часто використовував оригінальні мовні конструкції. Він привніс чимало власних новаторських елементів в стилістику і манеру подачі матеріалу.
8. За зв'язок з національно-визвольним рухом в 1882 році Коцюбинський був заарештований, а після звільнення поліція встановила за ним таємне спостереження. При цьому його квартиру кілька разів обшукували.
9. Коцюбинський багато подорожував. Часто бував в Італії на острові Капрі.
10. Поховали великого письменника України на Болдиній горі в Чернігові. У 1970 році на кіностудії ім. Довженка знято художній біографічний фільм "Сім'я Коцюбинських".




Тема: Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками
«поезії у прозі». Автобіографічна основа. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму.


Д/з. Опрацювати с. 135-139 (Українська література 10 клас. Слоньовська О). Прочитати новелу «Intermezzo» М. Коцюбинського




АНАЛІЗ НОВЕЛИ «Intermezzo»
Рід літератури «Intermezzo»: епос (з ознаками драми).
Жанр «Intermezzo»: психологічна новела з жанровими ознаками поезії у прозі, має яскраво вира­жений ліричний характер.
Тема «Intermezzo»: роль митця і призначення мистецтва в суспільстві.
Ідея «Intermezzo»: погляди на митця і його ставлення до народу, моральне обличчя митця, на мистецтво і його суспільну роль; заклик до людини оновитися духовно, стати гармонійною частиною Всесвіту й зусиллями своєї волі витіснити дисгармо­нію, зло, що панує у світі.
Дійові особи «Intermezzo»: Моя утома, Ниви у червні, Сонце, Три білих вівчарки, Зозуля, Жайворонки, Залізна рука города, Людське горе.
Композиція «Intermezzo»: за імпресіоністичною логікою композиція новели мозаїчна, змонтована з багатьох різних епізодів, у яких розкриваються химерна гра настроїв героя.  Основні композиційні вузли новели: вихідний момент — утома ліричного героя і виїзд за місто; розвиток почуття — відпочинок на природі; кульмінація — зустріч із селянином; резюме — приплив нових сил, заклик протистояти злу. В основі твору зіставлення двох протилежних світів — людського, дисгармо­нійного, утіленого в образі міста, і гармонійного, досконалого світу природи. Сюжет у творі особливий, внутрішній. Головну сюжетну канву становить розвиток думок і почуттів ліричного героя. Певні події теж передані через роздуми й переживання ліричного героя. Усі одинадцять частин пов’язані між собою образом митця —- учасника й оповідача зображуваного. Дія твору відбувається в душі ліричного героя і є однією з рис імпресіонізму. На першому плані твору — пейзаж у багатоманітних його виявах. У Коцюбинського дійові особи — це не люди, а почуття, точніше, символи суперечливих по­чуттів, які постійно борються в душі героя. Природа в новелі бере безпосере­дню участь у розвиткові сюжету, супроводжує ліричного героя, гармонує з його переживаннями й думками. Конфлікт твору своєрідний. Він пролягає у філософсько-психологічній площині. Ліричний герой цілком відданий лю­дям, художник чесний і дуже сумлінний. Кульмінаційний момент — зустріч митця із селянином. Твір написано у монологічній манері, розповідь ведеться від першої особи. Зміст новели — своєрідний поетичний знімок внутрішнього стану митця. Проблематика «Intermezzo»: душевної рівноваги; повноцінного життя; специфіки творчого процесу; митця і суспільства; гармонії людини і природи. Художній напрям, стиль: новелу вважають вершиною імпресіоністичного письма М. Коцюбинського. Примітки: «Intermezzo» — це синтез різних видів мистецтв — музики, живопису, теат­ру. Від музики — назва, звукові образи, багата палітра метафор, що викли­кають музичні асоціації, поетизують красу природи. Описи природи вража­ють своєю мальовничістю; часто письменник малює словами, і виразна яск­рава картина постає перед читачем. Від театру — дійові особи, окремі драма­тичні сцени. «Intermezzo» — твір імпресіоністський. Тут не стільки зображуються події, як описуються враження від них; автор більше орієнтується на почуття. Но­вела мовби зіткана з яскравих фарб, звуків, думок, настроїв. У творі перева­жають називні та безособові речення, внутрішні монологи.


Немає коментарів:

Дописати коментар

19. 05. 2020 Шановні учні! Виконані завдання надсилайте на електронну пошту: tatareva1992@gmail.com Група 04-17 Тема: У...