четвер, 9 квітня 2020 р.


09. 04. 2020

Шановні учні! Виконані завдання надсилайте на електронну пошту:

tatareva1992@gmail.com



Група 03-17
Тема: Оцінювання навчальних досягнень з курсу «Зарубіжна художня культура»
Д/з. Виконати завдання на вибір. Повторити вивчений матеріал

варіант 1
                                                     варіант 2



Група 02-17


Тема: Багдадська книжкова мініатюра. Турецьке гончарне мистецтво.Дамаські тканини. Іранське килимарство.


Д/з. Опрацювати теоретичний матеріал за посиланням:
http://e-pidruchniki.com/content/132_Bagdadska_knijkova_miniatura.html

Головні риси мусульманського декоративного мистецтва.
Арабо-мусульманському мистецтву властива яскраво виражена декоративність. Утілена в чудовій орнаментальності, вона є основою ісламського живопису. Орнамент — «музика для очей» відігравав дуже важливу роль у середньовічному мистецтві всіх народів Близького і Середнього Сходу. Арабам належить першість у створенні арабесок— візерунка нового типу, що складається із перетинання й переплетення стилізованих рослинних мотивів і різних геометричних фігур.
В арабесках складність загальної побудови доповнюється багатством тонко розроблених деталей. Нерідко орнамент містить елементи знаменитого арабського каліграфічного письма (цитати із Корану) У розробці орнаменту арабські майстри досягли дивовижної віртуозності, створивши надзвичайне різноманіття композицій, заснованих на точному математичному розрахунку й разом із тим одухотворених художньою фантазією.
Вишуканий орнамент є невід’ємним елементом оздоблення творів у всіх видах мистецтва ісламських країн. А в декоративно-прикладному мистецтві він є провідним.
Художнє оформлення книг традиційно підносять до графічного мистецтва, але митці ісламських країн додали до нього багато нових технік та прийомів, наблизивши свою творчість до декоративно прикладного мистецтва. Вони перетворювали книгу на коштовну річ, предмет, що підкреслював високий соціальний статус власника.
У ХІІ-ХІІІ ст. у Багдаді почало розвиватися мистецтво книжкової мініатюри, що зрештою визначило появу місцевої художньої школи.
Багдадська мініатюра першої третини XIII ст. відзначається простими композиціями, ясними й чіткими малюнками та палітрою, яка складена з кількох чистих кольорів. Накладанню фарб на папір перо душіло створення підготовчого рисунка, виконаного чіткими червоними й чорними контурами. Потім художник ретельно прописував кольори.
В аббасидських рукописах ілюстрації не відокремлювалися від тексту, а органічно впліталися в його канву, розцвічуючи філігрань калі графічних рядків яскравими вставками. Мусульманські художники тієї епохи запозичили деякі прийоми (нанесення світлих фарб поверх темних, розміщення профільної фігури в рамках прямокутного поля та і їн.) у візантійських мініатюристів. Часто вони прикрашали голови персонажів німбами, використовуючи їх як декоративні елементи.



Немає коментарів:

Дописати коментар

19. 05. 2020 Шановні учні! Виконані завдання надсилайте на електронну пошту: tatareva1992@gmail.com Група 04-17 Тема: У...